Saturday 4 September 2010

Trick :)


Parents aku buat trick kat aku n adik2.Parents ajak kami suma buat Qiam kat masjid.X kisah la tu kan.Ajak buat benda baik.Bukan ajak buat bnda jahat.N benda yang buat kami mcm ‘terpaksa’ ikut parents kami adalah dengan cara x prepare food untuk dimakan pada msa soq di rumah.

Sbb lps qiam,pihak masjid kat kepala batas tu ada sediakan juadah untuk soq.So if they go to do qiam, automatic they will eat there.So if suma pakat p Qiam,xdak la kena prepare mknn kat umh kan.So xpa la.Suma anak2 ayah n mak ikut p masjid.

Even macam dipaksa buat Qiam kat masjid,kami xdak la merungut.Apa salahnya kita ikut ckp mak ayh.Amik hati mak ayh untuk menggembirakan mereka.Malah ada kemanisannya.

Benda baik ni,kdg2 nak mulakan agak liat.Perlu guna paksaan skit. If mula2 kita mcm x brapa ikhlas.InsyaAllah lambat laun kita akan terbiasa dan menjadi ikhlas :)

Aku agak kagum tadi.Bilangan jemaah yang hadir agak memberangsangkan.Tak keterlaluan jika aku ckp bilangan jemaah yang dtg menghampiri bilangan jemaah yang hadir untuk solat tarawih.Maybe sbb budak2 skolah n u dah mula cuti.Tu jadi ramai tu.N sbb ni gak aku terjumpa ngn cgu skolah rendah aku J

2 comments:

Khairi Malik said...

er...ape yg trick nye eh? hehe
tak perasan lah~!

paahdentist said...

hahaha...mak xmasak untuk soq,so if kami suma x pegi masjid,x dak lauk la nak mkn kat umh =)