Monday 12 September 2011

petang ahad




Semalam aku dikejutkan dengan berita kematian tailor baju kurung aku sejak kecik lagi.Keluarga aku dok panggil macik tu as Mak Long Miah. Meninggal petang, lepas asaq semalam iaitu ahad.Mak Long Miah dah lama jugak menderita sakit barah payudara.
Sejak 2/3 tahun y lalu arwah dah berhenti amik upah menjahit sebab msalah kesihatan y menimpa.Tapi tahun lepas masa mak aku buat majlis khatam Quran,arwah ada mai.Masa tu aku gembira dengan kedatangan arwah even x brapa nak sihat sgt.




Dari perbualan mak dengan Mak Chaq aku,Mak Long Miah cakap sakit tu macam cabai y kena pada luka.ntah la.Tapi sampai arwah minx nyawa diambil la sebab x thn sgt.hurmAku doakan arwah ditempatkan dikalangan org2 y beriman.amin2
Semalam jugak waktu petang aku p melawat sepupu aku merangkap anak Mak Chaq aku iaitu kak azian.Saja nak ziarah b4 family dia fly balik UK.
Memula malas nak p sebab penat x abis g,tapi memikirkan anak2 kak azian y comel2 belaka tu aku gagah jugak la p.hahaha.Azlan dulu2 aku penah mengasuh dia selama 2bulan kat UK,masa tu kak azian pregnant anak ke2 iaitu Aisyah Gabriella. Aisyah aku x smpt jaga.Kak aku y ke3 plak p jaga Aisyah selama 4bulan kat UK..untg badan p negara org even kena jaga anak org.hahaha.sebab sambil jaga sambil melencong :P


Abang Ali merangkap suami Kak Azian ada cakap nak soh aku p sana lg jaga anak2 depa. Tapi cuti aku thn depan skit la pulak. tgk la klu ada rezeki aku p la sana. Org ajak pantang la aku nak cakap x :P


Actually Kak Azian tgh cari baby sitter bulan Mac thn depan.Depa nak p Barca tpi nak cari org y boleh jaga masa depa p melancong.Tiket p Barca depa tanggung,tpi tiket p UK sndri2.Ntah la dah jumpa ka belom.Klu aku free aku p dah.Tapi rasa masa tu dah busy nak final exm dah aku.x dapat la nak p.hahahaha 




pssst: masa aku nak amik wuduk utk solat magrib,aku buka la tudung,azlan terkejut. Gaya dia macam suruh aku pakai tudung balik.Maybe dia x cam aku klu x bertudung :P N berdasarkan apa y kak azian cakap,azlan senang mendampingi org y bertudung.Kat UK  kan ramai org y free hair,so dia lagi tertarik dengan y pakai tdg kot.maybe laah :P

No comments: