Tuesday 13 September 2011

beraya hari ni pun still dapat duit raya lagi :)

Petang tadi aku merajinkan diri untuk pergi beraya ke rumah Ustaz Lan dgn Ustazah Rosnah.
Aku ni pelupa sikit no rumah orang.Jalan nak p ingt,tapi kalau dok taman memang aku x berapa nak cam sikit.
Seb bek ada kereta Myvi hijau ustzah,tu ja buat aku cam.Kereta unser dah xdak sebab tukaq dengan estima kot x salah aku.

Men bedal ja aku petik loceng.Seb bek y buka tu ustazah.Yeah.rumah y betul. No umah ustazah 103,no umah cikgu wan 73. I have to remember it. Xkan setiap kali nak p,setiap kali tu nak message tanya no rumah berapa.kan2

ALhamdulillah ustzah masih ingt aku.(tipu la x ingat,muka kena cop student y agak nakal,lepas tu boleh dikatakan setiap tahun aku p beraya kat sana sejak ustz lan sekeluarga berpindah ke Pulau Pinang la)

Masa aku tengok ustzah dekat depan pintu jemput aku masuk,aku x perasan apa2 lagi sebab ustzah dalam telekung kot.Masa masuk nak bersalaman aku x perasan lagi perubahan tu.
Masa duduk sembang atas kerusi empuk aku dah nampak perut ustzah dah membesar kehadapan.
Ngeh2.aku tersenyum sorang2 dan memberanikan tanya perihal perut tu.
Kata ustazah awl bulan 11 insyaAllah baby dalam perut tu akan keluar.Aku tumpang gembira.
Anak last ustazah buat masa ni iaitu Faturrahman pun dah besaq n makin lincah.Ingat lagi dua tahun lepas aku pernah melawat dia.Masa tu dia baru ja beberapa hari.Mai kali ni dah besaq n boleh berlari ngn lincah.
comel ja.seb bek la boleh masuk dengan aku.he3

Umar pulak dah berusia 6tahun.Dah besaq dah dia.Yang xleh belah tanya aku ni duduk mana dulu.Adakah dia ingat siapa aku?cewah.Tapi kalau ada Faiz sure dia akan buat ayat xleh blah lagi. " Macam kenal la akak ni"
Ni kata2 Faiz masa aku p beraya umh dia 2thn lepas xsalah:) faiz dah darjah 3,tapi xdak kat umh sebab dia ngaji di sekolah agama kat Balik Pulau,Pulau Pinang.Kecik2 dah kena dok asrama.Sian sangat ehh.

Even ustazah berbadan dua,aku dipaksa jugak berbuka posa kat sana.Nak tolak banyak kali rasa serba salah plak. So berbuka la aku dengan si Umar dengan Si Faturrahman.

Sebelum balik,aku diberi duit raya pula.Aku dah menolak dengan alasan dah besaq panjang,tapi ustaz berkeras nak bagi.Amik ja la kan.Duit kot :P

psss: sure org dok pelik aku dok sibuk pa ustazah mengandung lagi kan?? If masuk y bru anak ke9.mna aku x happy :) aku la plak y happy.pelik2 ja :P

No comments: