Tuesday 5 July 2011

sikkah




Hemoih2.
Lately ni pemergian ke Sikkah sangat lah kerajinan.Bukan apa,kekalutan dan kegopohan dan kenafsuan bershopping untuk dibawa kepulangan keMalaysiaan :P


YaAllah,tdi.sungguh ramai orang kat Sikkah.Kaya jugak rakyat Mesir ni.Shopping 24jam.
Sikkah ni boleh dikatakan macam Jalan TAR la.Suasana kat sana macam esok nak raya.Jalan tadi x sah x berselisih bahu.Ada wuduk kira sure akan terbatal jugak ah sebab sesak y sangat2.
Ada skali tu tersepit dicelah arab2 yang besaq lagi rakus nak berjalan tu.Pening aku kat situ.


Xsalah aku rakyat Mesir la ni tengah bercuti sekolah.Lagi pun musim cuti untuk uni pun dah bermula bagi yang dah abis exm.Rakyat mesir kalot dok buat persiapan untuk posa kot.
Aku xdak pengalaman berpuasa kat sini,tapi kemeriahan depa nak sambut posa kian terasa bahangnya.Mana xnya,tanglung yang dipasang dimalam hari mula dijual dikedai2 lampu.Sungguh cantik :)
Haish.bukan nak cita benda tu sebenaqnya :P Topik yang sebenaq perihal aku bershopping :)
Barang pesanan kian bertambah.

Ada yang : "Paah,belikan jubah ada hood lah.Nak kale gelap2 '

Ada jugak: "murah eh jubah kat mansoura,belikan aku satu "

Ada mcm ni plak: "haa..ingt nak pesan jubah kat ang,boleh belikan?? "


he3..jangan salah sangka.aku x penah rasa terbeban dengan tempahan2 ni.Suka lagi ada la. Rasa macam beli untuk diri sendri kekadang.Macam harta sendiri la senang cita :)
Even nak buat pemilihan jubah sangat merambangkan mata seorang insan bergelar perempuan.Bukan senang nak dapat jubah y cun n aku ni jenis ikut pandangan org. Erti kata lain x pandai buat keputusan sendri.Benda ni selalu dileteri oleh kak kak kak aku..3 kali kak sebab ada 3org kak :)


Buat masa ni ada benda g x settle kat sikkah.Kena p lagi la untuk kali ke3.
tahun ni keberapa kali aku kena p.Tak jadi masalah.Boleh jugak aku kurus :P

yezza..esk nak p shopping jauh skit.Kat Cairo. Jalan TAR kat cairo plak adalah Hussin :)
sana macam2 souvenir mesir ada.Aku nak p borong tshirt mesir utk sahabat handai di kampung dan jugak jubah2 utk kak long aku..Ada jugak bekas shisya..adik aku y last tu minx..tgk ah mcm mna.duit lebih paah beli,duit xdak tangkap gmbaq dah la :P

Hoyeh..shopping la sampai penat :) Hope dengan bershopping aku akan kurus mcm zaman sekolah.hahaha.oberrr :P

No comments: