Tuesday 16 March 2010

melankolik



rupa2nya,dugaan aku dibumi mesir ini tidaklah sebesar mna jika hendak dibandingkan dengan seorg sahabat aku ini...
rupa2nya,bukan aku saja ada masalah,malahan masalah org lain lagi besar dari aku...
rupa2nya,dalam masa 2 3 minggu aku tidak menjengukkan diri,sahabat ku ini menghadapi satu permasalahan jiwa..


maafkan aku wahai sahabat...
bukan niatku nak ignore anda..
just sejak kebelakangan ini aku 'busy' dengan dunia aku...
sampai aku tidak punyai masa untuk bertanya khabar akan anda..
tau2 ja ada masalah...
bila aku soh cerita,beliau just senyum n cakap if aku cita aku akan nanges n aku dah letih nanges..
aku tak perasan akan perubahan wajahnya disebabkan byk menanges...
lepas aku mendengar cerita sebenar,aku mula sebak
sedih,bingung,takut dan mcm2 persaan lgi lah..
aku xtau nak balas apa..
aku xtau nak nasihat apa..
y aku tau,kwn aku kuat..
kuat sangat sebab mampu mengharungi semua ini.
"YaAllah,kau kuatkanlah kawan ku ini.Aku tau semua ini ada hikmahnya"
mulut aku just terkeluaq.."aku sedih sangat.aku tau ang kuat.xtau plak selama ni ang bersedih.xpa la,Allah xkan uji hambanya if hambanya itu xmampu nak bear semua ni.cayalah"

aku xmau hanya jadi kwn bila ang bergembira ja..
aku nak juga jadi kwn bila ang bersedih..
tapi sbb aku lupa,aku alpa..
rupa2nya,aku tlah abaikan kwn aku..
berdosanya aku..
apa jenis sahabat aku ni kan??
sory sgt...
tapi aku akan cuba menyokong ang..

aku terfikir akan diriku y banyak dosa ni..
Allah hanya menguji aku dengan sedikit masalah..
tapi aku menggelabah abis mcm masalah dunia..
bila aku mendengar masalah kwn aku ni..
baru aku tau,betapa teroknya aku...
dia punya masalah y lagi berat..
tapi mampu lagi meneruskan idup..
mampu lagi tersenyum..
kau begitu kuat..
aku kagum..
aku terfikir lagi,if aku ditempat ang..
sure aku dah xleh nak fokus study..
sure aku menggelabah gila..
sure aku xdak mood abis..
sure ilang selera makan aku(tapi best gak,leh kurus =p)


bila aku dampingi ang,aku seboleh2nya nak jaga hati n perasaan ang..
aku xmau lukai hati ang..
aku xmau bgi byk lagi bebanan keatas ang..
aku syg persahabatan kita...
aku doakan,masalah itu akan selesai..
dan ang mampu tersenyum gembira...

sebab semua ni.mood aku kembali swing..oh,lemahnya aku...
yaAllah,kuatkanlah jiwa ku ni..aminnn


3 comments:

aina baek said...

paah,,
who's that person???;)

Loki said...

semoga kawan ang tu terus kuat!tolong dia untuk terus kuat ye paah!

paahdentist said...

aina:he3..ntah la aina..nak cita sian plak..tpi ang kenai la

loki:thanks loki..aku kena kuat gak la kan??=p