Friday 25 February 2011

manjakan kaki anda :)

Haa..gedik x tajuk kali ni?he3..xdak benda sangat pun..just nak cerita y semalam aku memanjakan kaki dengan buat rawatan fish spa n foot massage...Seyes dari rasa sengal2 ja kaki ni sebab a day b4 tu men ice skate tros rasa x sakit dah..mna x sakitnya,aku ni x pandai langsung nak imbang badan masa main skate,tu rasa sakit berlebihan :P g pun jatuh kat atas ice tu mau dalam 5kali..sampai x rasa segan dah sbb asyik jatuh ja keja.he3..

Memang aku berniat nak p massage kaki sebab sakit n sengal sangat dah rasa.
So semalam,alang2 dok round jusco taman equine kat seri kembangan,aku pun amik keputusan nak p fish spa..Tu 1st time aku men bnda alah tu..amik masa dalam 2 3minit gak la nak mesrakan kaki dengan ikan2 tu.geli wehh.last2 sedap sgt rasa..Murah ja.. rm5 for 10minutes.

Lepas dri tu,aku pun excited p bgtau kak long aku..ingt nak ajak dia buat masa break nnti.tpi kak long dah penah buat n bukan dalam mood y baik masa tu.

So aku minx kebenaran dari kak long nak p buat foot massage plak...ngada kan??G pun harga dia affordable n tambahan plak kaki aku merengek2 diminta untuk dibelai.
Just rm20 untuk 30minutes.Aku di sambut mesra oleh seorang amoi y cun.Badan kecik ja,jari2 dia halus..tapi skali dia urut tapak kaki,jari2 kaki aku,sumpah sakit.Memula tu jenuh tahan,last2 sedap jugak.Tapi x salah aku,dari tapak kaki lah kita dapat detect sakit apa y kita ada if tekan kat bahagian2 tertentu.

He3..b4 tu dia buh scrub lavender nak buang sel kulit mati.pastu mula la sesi urut mengurut..
Sambil dok terlentang kaki kearah amoi tu,aku baca magazine.silap xdak jus ja sebelah aku,tidak sure gaya mcm xleh blah dah:P

After ja selesai pembayaran aku berlalu nak p solat asar.Masa tu la dapat panggilan dari mak aku di penang y pak chaq aku dah meninggal sebab jatuh bot masa menangkap ikan.
Aku y diminta oleh kak ngah utk teman dia p hospital pada hari Sabtu,terus menukar rancangan balik penang malam tu jugak.Tu la org cakap,kita hanya mampu merancang,Allah y menetukan segalanya..

Dalam 2pgi aku,benah dan 2 org sepupu selamat tiba di rumah mak chaq aku...
Niat aku utk menjadi bidan terjun terbantut sebab kemalangan y menimpa pak chaq aku.
Syukur kepada Allah kerana aku berkesempatan melihat wajah terakhir arwah semasa cuti kecemasan utk pelajar mesia di mesir..

::::tengah dok membilang hari utk menjadi mak sedara :P so excited nak jadi macik paah.
he3

No comments: