Wednesday 1 December 2010

terExcited sampai hangiT



Aku rasa aku telah pecahkan rekod memasak sayur goreng.Mana xnya,xpenah2 dibuat orang lain sayuq goreng hangit,tapi aku adalah orang pertama i guess.Hahaha.

Alkisahnya macam ni.Hari ni turn aku masak.So lepas kelas tadi aku bergegas ke bank dan tros balik umah.Otw tu sempat g aku singgah kedai computer nak grab mna2 mic n headphone yang murah.(sebab dah lama dok survey).Lepas puas hati dengan harga dan jenamanya,aku pun bedal membeli dan sambung perjalanan balik rumah dengan hati yang gembira.Yes,dapat tepon mesia.Yippiee!
Balik2 tros lempaq beg dan solat asaq.Lagi pun Maghrib sekarang b4 5ptg dah masuk.Aku sampai rumah dalam 4.10ptg,tu agak kelam kabut solat.Lepas solat nak test mic baru aku beli ni.Mic yang lama dah rosak.Tu lama x tepon mesia tu.he3(alasan)
Aku nak jadikan timah sebagai bahan uji mic aku.Sebab semalam dia gelakkan aku masa kmi wat video call,aku just bisu,dia ja leh bebel masa calling2 semalam.Call punya call x angkat.Aku pun chow masuk dapuq.Mulakan duty aku as a chef for today.Pastu masa tengah masak sayuq,aku masuk balik bilik,nak test lagi mic tu.excited sgt.Xtau awt.hahaha.aku pun call la Pipah,adik kesayangan aku sorang tu.Call2,dapat.Yang xleh blahnya,Pipah pun masa tu bru test headphone baru dia beli.
Coincidence yang best tol.He3.

Sat ja aku gayut sebab teringat sayur diatas dapur.Aku p la usha sayuq tu,kentang ngn carrot x lembut agi.Aku saja buh air n tutup pan tu nak bagi sayuq lembut skit even buat sayuq goreng.he3.So aku pun pk nak tepon mak kesayangan plak.Rindu kot n sangat rasa berdosa dah lama x tepon mak.Aku bukan xmau tepon,tapi mic xdak(alasan mmg best).Dalam x tepon tu aku dok risau nanti mak aku terasa plak sebab dah lama x ckp dengan mak.

Dulu2 penah aku jarang n pyh nak call umh.Skali tu masa call,aku cakap dengan ayah ja.Mak xmau cakap sebab sebak sangat coz aku dah lama x call.Haiyaa...Takut n serba salah kot aku.At last baru mak mau cakap ngn aku.Nasib baik,tidak sure aku akan hidup dalam dosa sebab bagi mak sedih.:(
Tapi bukan 100% salah aku,if aku terajin nak call umh ja,sure mak x pernah angkat phone,xpun busy dengan hal lain.Balik2 aku call ayah ja la...(g pun umh xdak telefon sbb suma dah ada hp bimbit kan)

Dah2.melalut plak.So tadi call, mak dah tau tu aku.maybe sebab naik no plik2 kot kat skrin hp mak.He3.Sembang la macam biasa.Nasib baik la mak x marah sebab xpenah call lagi semenjak sampai sini.Just dok main sms ja b4 this.Sembang xdak la lama sangat.Just 10minit ja sebab aku bagitau tengah dok masak ni.Lepas ja letak phone,aku gedik nak update status kat fb plak.
Pastu tros aku p dapuq.N i smell something burn.Ngeh2.Sudahh!Buka ja penutup periuk,tgk2,sayuq yang b4 ni still keras sudah terlebih masak dan bertukaq menjadi kale coklat!Hahha,aku dah gelak sorang2.Sian la housemate aku sorg tu nanti,makan sayuq goreng burn la.
Sebab sayang nak buang,aku teroskan memasak dengan bubuh kubis dan penambah rasa.Aku gagah kan masak.Sayang kot nak buang,g pun mls ah nak masak sayuq lain=p
Dah siap masak aku pun jerit gerak kak nad utk makan dan sempat meninggalkan wasiat"kak nad,makan la sayuq mna y boleh ek.Yang hangit tu xyah amik ehh.n sorry"=p
Malu gila ahh.Xpenah2 orang masak sayuq hangit,aku p buat gitu.

Moral of da story:Jangan beli barang baru pada hari anda masak.Satgi excited nak test sampai hangit masakan didapuQ :P

No comments: