Monday 19 March 2012

Ambik barang

Pada hari jumaat hari tu,lepas menjalankan tanggungjawab pergi ke pasar membeli barang dapur dan sebagainya,aku pun bersiap untuk bertolak ke cairo untuk mengambil barang aku yang dikirim oleh kak long aku.Almost 2bulan jugak barang tu tersadai kat sana. Sebab banyak sangat exm dan juga jadual kelas yang makin padat menyebabkan aku xdak masa nak amik barang tu. (cewah)

So aku pun p la trun cairo sorang2. Masa ontheway ke cairo tu aku terjumpa ngan sorang pelajar agama,kebetulan dia pun nak p Sabi', tempat yang aku nak amik barang tu.
Aku dengan tanpa segan dan silu offer diri nak tumpang solat kat Rumah Perak,sebab kak tu orang Perak. Gedik tak xmau singgah Rumah Penang,padahal belakang Rumah Perak ja tempat tu.
Aku bagi alasan xmau dok lama. Maklum la. Bukan apa. Satgi kalau aku balik Rumah BAKAN Penang,aku risau aku tersadai lama.Kak2 rumah tu ramai yang aku kenai n depa kenai aku,skali ajak sembang sure  lama :P
Lepas ja dapat kotak tu,aku pun bergegas ke Sayeda Zainab, ke rumah sewa Anah sebelum dia menjadi isteri orang. Kawan2 rumah dia b4 ni dah menjadi kawan2 aku dah. Depa plak offer aku tidoq sana kalau p Cairo, so aku ni yang pantang diajak tros ok ja :P



tq kak long sayang :)


Nasib baiklah aku p amik kotak tu sendiri. Kalau aku suruh kawan aku yang amikkan,sian plak aku rasa. Dah la agak besaq,berat plak tu. Aku yang bawa ni pun rasa tersiksa sat :P
Sampai ja rumah yang aku nak tumpang tidoq tu,aku dijamu dengan laksa penang. TQ Paet. Memang langkah kanan betul aku. cewah. padahal Paet buat memang nak sambut aku mai pun.. (agaknya laa)




Malam tu kami bergerak ke rumah anah beserta suaminya :) Nasib baik masa kami p suami dia xdak. Xdak la segan sangat nak sembang kan. Tu kali ke2 aku melawat anah kat rumah baru dia tu.
Anah makin kuruss T__T jeles aku tgk :P


Esoknya,lepas zohor baru aku pulang ke Mansoura. B4 balik aku dibawa jejalan mencuba metro baru. (ala2 LRT Mesia)
Cantik, xsesak n still bersih. N macam more systematic la dari yang lama.Yang bestnya,metro baru ni menghubungkan ke ARMA,iaitu Malaysian Embassy kat Cairo tu. So nanti senang la aku nak amik the cheapest and fastest way p sana kan :P
Metro kat mesir ni yang best bagi aku, even kita tukaq banyak route pun n tersesat ka,selagi kita x keluaq dari mesin tu, kita boleh guna tiket yang sama.Nak tau x harga dia berapa??
1LE!! murah gila kottt. x macam mesia,lagi jauh kita p tempat tu lagi mahai kena bayaq,yang metro mesir pulak,p la mana pun sampai ujung metro pun,just kena bayaq 1LE :) suka3:)






N metro ni jugak sampai Airport Cairo. Tapi xsiap lagi.Still dalam construction. Kawan aku cakap kononnya dalam masa 2tahun g bru siap kot. Macam x smpat ja aku merasa kalau lagu tu T__T





Masa nak amik tremco (van) balik Mansoura,aku terjumpa plak ngn dentistmate aku,merangkap jiran bawah rumah aku kat mansoura ni :P So balik berteman :)

No comments: